Menu
 
El TFT d’Interiorisme de Paula Ferrero
15 de setembre de 2017

Parlem amb Paula Ferrero, exalumna del Grau de Disseny d’Interiors de l’EASD Alcoi, al voltant del seu Treball Final de Títol dedicat al projecte de reforma de l’Hotel Pou Clar d’Ontinyent.

– Per què decideixes centrar el teu TFT en la reforma d’un hotel?
Sóc una persona a la que li agrada posar-se reptes i no quedar-se amb una cosa senzilla, i per això vaig decidir realitzar L’Hotel Pou Clar com un repte propi. Una vegada triat el tema del projecte, en més d’una ocasió vaig pensar a tirar-me arrere per la seua envergadura i complexitat, però així i tot vaig seguir avant amb força i valentia.

– Què té d’atractiu per a tu un espai així?
Es tracta d’un espai amb vistes totalment diferents a les seues dues façanes, una d’elles té vistes al riu Clariano el que li aporta un atractiu especial. No solament podia intervenir en el disseny interior, sinó que també podia realitzar una mica de paisatgisme en la seua terrassa, una de les disciplines que m’apassiona juntament amb l’interiorisme.

– En què i en qui t’has inspirat per a dur-ho a terme?
En un primer moment em vaig centrar en l’anàlisi d’espais minimalistes on predominen colors purs i formes simples i geomètriques seguint un estricte ordre. Més tard, quan vaig passar a la fase d’ideació i de fer esbossos és quan em vaig donar compte de que estava front una planta que ja em venia ordenada per la seriació de pilars de l’edifici, i que necessitava major dinamisme i expressió. De manera que em vaig inspirar en l’arquitecte Peter Eisenman, ja que, el seu treball professional es defineix sovint com a formalista o post avantguardista. Una certa fragmentació de les formes visibles en alguns dels seus projectes, ha fet que generalment siga identificat com a pertanyent a un eclèctic grup d’arquitectes, que van ser autodenominats, com a deconstructivistes.

– Quins aspectes estètics i tècnics destacaries com a diferenciadors en la reforma que proposes al teu TFT?
Quant als aspectes tècnics, destacaria l’ús d’una façana ventilada per a un major confort a l’interior, a aquesta façana se li sumen uns perfils dissenyats en acer tallen que van a permetre una tamissació de la llum solar en les seues hores més fortes. També cal destacar els quatre materials principals com són l’acer, el travertí, el microciment i el PVC tibat.
Respecte a l’estètica, es crea un ambient equilibrat tant a l’interior com en l’exterior. Es tracta d’un espai que a través d’un dels materials principals utilitzats com és l’acer, es transmet expressió alhora que emet sensacions i proposa actitud a l’ambient. A més, malgrat ser un material industrial i aspre emet sensibilitat.

– Per què optes pel deconstructivisme com a línia de disseny principal?
D’aquesta forma aconseguim que la planta tinga major moviment i dinamisme dins d’un caos controlat. Així, a través d’aquest estil juntament amb els materials utilitzats, aconseguim un espai expressiu ple de sensacions que proposa actitud a l’ambient.

– Quins són els objectius que volies aconseguir amb la reforma?
En un estudi de 21 localitats de la Comunitat Valenciana que compten entre 25.000 i 40.000 habitants aproximadament, el municipi d’Ontinyent ix molt perjudicat, situant-se en les últimes posicions amb tan sol un establiment hoteler.
Un exemple molt clar el tenim en la ciutat de Xàtiva amb 29.000 habitants aproximadament, i disposa de quatre hotels, dos d’ells de quatre estreles.
És per açò que un dels objectius clars és reformar aquest Hotel existent situat a Ontinyent per a augmentar la competència hotelera en una localitat de 40.000 habitants, en la que se celebra una de les festes declarades d’interès turístic nacional i els turistes han d’allotjar-se en localitats properes per falta de competència i elevats preus.

– Quines millores diries que has introduït amb aquest projecte de reforma?
Principalment l’accessibilitat a l’interior de l’hotel, ja que en la seua anterioritat la seua única entrada per als clients era mitjançant una escala amb accés a la recepció. En la reforma es dissenya una passarel•la d’accés directe des de la cota 0 i que de la mateixa manera mitjançant rampa s’accedeix al pis inferior on trobem la terrassa i el restaurant. Una altra de les millores que s’introdueix en el projecte és un nou espai dedicat al SPA i un model de suite.

– Com definiries el procés de creació i desenvolupament del TFT?
El meu procés de creació i desenvolupament del projecte es podria definir com un procés laboriós i alhora atractiu. En el qual malgrat ser en moltes ocasions complicat per problemes que van sorgint, he gaudit i he après moltíssim.

– Què destacaries del teu pas per l’EASD Alcoi?
Destacaria la gran evolució i el creixement que he aconseguit tant a nivell professional com a personal, durant els quatre anys que he estat estudiant ací. I per descomptat, també destacaria totes les persones que he anat coneixent al llarg d’aquests anys, enduent-me amb mi una miqueta de cadascun d’elles.

Fitxa tècnica:
Títol: Hotel Pou Clar

Autora: Paula Ferrero

Tutora: Cristina Caro

Departament: Disseny d’Interiorisme

Share on FacebookTweet about this on Twitter
Il·lustració
Les il·lustracions de 3 alumnes de l’escola veuran la llum amb Ripshop
Interiorisme
De pedres, una instal·lació artística espacial que no deixa indiferent ningú
Producte
L’agricultura i les noves tecnologies protagonitzen un projecte de l’EASDAlcoi
Escola
El Museu de Bombers d’Alcoi, protagonista en una sessió de treball del nostre alumnat
Escola
Vine!