‘Sara Ruth’ el TFT de Moda de Sara Ruth Pont

Sara Ruth és la marca amb la que Sara Ruth Pont presenta el seu TFT en l’especialitat de Disseny de Moda. Es tracta d’una col·lecció que aposta canviar l’actitud de la gent cuidant al màxim el planeta amb les seues xicotetes accions de cada dia. La tutora d’aquest projecte ha sigut Diana Ortiz.

Els valors corporatius d’aquesta marca són la humiltat, la humanitat, la protecció del medi ambient, la creativitat i l’actitud positiva. Es pretén donar valor al planeta, com a prioritat.

Investigació

El boom tecnològic va suposar “progressar ràpid i trencar coses”, i ningú es podia imaginar com la tecnologia anava a canviar les vides. Poc a poc comprarem menys i invertirem més en sistemes que transformen el cicle de vida dels productes en renovables.

Cada vegada hi ha més ciutats ecològiques, les innovacions arran de la sostenibilitat creen llocs de treball. L’obsolescència programada passarà a ser cosa del passat, allargant cada vegada més la vida dels productes. El consum creatiu local avança amb passes de gegant.

El reciclatge de teixits és la clau per a millorar el món de la moda. La majoria de la roba mundial acaba en els abocadors, i de moment menys del 15% es recull per a reciclatge. És el moment idoni per a implantar un sistema de moda circular, ja que els consumidors ara mateix estan interessats en la sostenibilitat, i gràcies a la sol·licitud massiva de transparència, sembla viable finalment aconseguir el canvi.

Missió

La marca Sara Ruth ofereix dissenys per a dones de 30 a 50 anys, que estan en plena vida laboral i tenen disposició econòmica per a invertir en el seu vestuari, i comprar roba ecològica de qualitat, sostenible i amb un màxim respecte al medi ambient.

Potencia la col·lecció el color blanc, que és considerat el color de la perfecció i transmet sobrietat i lluminositat. El principal objectiu és que la dona se senta femenina, amb uns vestits pràctics i elegants, que estiguen al servei de la dona, i no al contrari. La col·lecció mira cap al futur, amb una estètica de línies simples i color neutre.

Estil, silueta, teixits i color

L’estil que empra la col·lecció abasta unes peces que han de ser àmplies per a tindre més moviment. És atemporal i les grans marques usen aquest estil.

El minimalisme és un corrent artístic que només utilitza elements mínims i bàsics. La clau d’aquest estil és utilitzar peces simples, encara que de molt bona qualitat, els dissenys de ñes quals siguen senzilles. Les formes de les peces han de ser simples, sense estampes ni inscripcions amb frases i han de destacar-se per les seues formes geomètriques.

Aquest estil busca l’elegància. Moltes de les seues claus també s’associen amb l’estil androgin que cada vegada s’imposa més les passarel·les i l’street style. Menys és més: la senzillesa i la neteja és el que caracteritza a aquest estil.

No s’utilitzen accessoris cridaners sinó un estil específic que s’identifique. La idea és que la mirada estiga en el tall de les peces i no en els agregats. Per al calçat s’han usat dissenys ben senzills. Sandàlies baixetes o tal vegada unes plataformes. Allò important és que tinguen un estampat llis. La tendència del maquillatge és que es veja el més natural possible i el cabell retirat darrere amb una cua o solt natural.

El cotó orgànic té el seu origen en l’agricultura ecològica, que té com a objectiu un ús òptim i sostenible dels recursos naturals locals, no permetent-se utilitzar inputs externs com a fertilitzants químics, herbicides, pesticides sintètics, i llavors modificades genèticament, encara que sí que es poden utilitzar inputs externs que siguen ecològics.

En dissenyar roba en cotó orgànic es contribueix a millorar la qualitat de vida de les persones que treballen en eixos cultius, ja que s’assegura unes condicions laborals dignes i de salut en no estar exposats a la inhalació i al contacte amb productes altament tòxics. Es contribueix a reduir l’impacte ambiental, perquè al no utilitzar insecticides i pesticides no provoca problemes de contaminació del sòl, de l’aire i de l’aigua.

El color blanc engloba gran quantitat de significats. Si el negre és allò roïn, el blanc és el bé. En moda és un color que abandera la codiciada qualitat de l’atemporalitat juntament amb el negre, el que el converteix en un altre favorit dels dissenyadors, sobretot dels minimalistes. El blanc i el negre s’acosten a la funcionalitat i objectivitat i s’allunyen de l’ornament, i per tant es converteixen en un reclam d’aquells que encarnen el “menys és més”.

Sofisticat i natural, el blanc en la dona té tendència a endolcir-la i aportar-li delicadesa. Aquest color també significa poder, lideratge i elegància. Atrau a persones de confiança que estimen la llibertat i veuen la vida amb optimisme. Són personalitats polides en tot, que estimen els començaments frescos i busquen la perfecció. Però en general, el blanc pot ser usat per gent de qualsevol personalitat. És un color neutre que rares vegades causa rebuig.

[box title=”Fitxa tècnica:” bg_color=”#dddddd”]

Autora: Sara Ruth Pont

Tutora: Diana Ortiz

Especialitat: Disseny de Moda

Data: Gener 2020 [/box]

 

Desplaça cap amunt