CEVISAMA apropa l’avantguarda del sector ceràmic als alumnes d’Interiorisme i Producte

El passat 29 de gener els alumnes d’Interiorisme i Producte van realitzar una visita de treball a la Fira Internacional de Cevisama a València, líder en el sector mundial de la ceràmica. Pel matí, van visitar els diferents estands de la fira que presentaven novetats en les quals van poder comprovar les últimes tendències en disseny ceràmic elaborades pel laboratori de tendències OTH:

Dramatic Interior que destaca pels marbres i pedres naturals de tall sofisticat. Lluny de superfícies planes i sintetitzades, vetes abundants i diagonals, canvis tonals pronunciats i efectes d’arenisques. Es busquen noves referències de pedres alternatives a les pedreres més clàssiques, amb forta presència del negre.

Soft Heritage reprén productes clàssics com els mosaics. Cerca recrear ambients relaxants, càlids, a manera de refugis. L’interior dels espais es converteix en un lloc on desconnectar de la tecnologia i reconnectar amb un mateix.

Savage Soul, el món tropical és un dels territoris referenciats amb gràfiques que connecten diferentment amb el món vegetal i animal. Referències biofíliques que es treballen tant com decoració mural, com a través de xicotetes peces. Presència de marbres exòtics. La paleta de color combina les bases marrons i grises fosques.

Plug & Play, la gràfica i el color adquireixen especial importància Colors vius, patrons gràfics decoratius, referències del món virtual, interiors plens de diversió i frescor. La ceràmica es converteix en una manera de compondre l’espai a través del format i el color. Llocs de coworking o coliving, llars multigeneracionales. Reutilització d’estocs i productes trencats durant el procés d’extracció.

Per la vesprada van acudir al Cicle de Conferències del Fòrum d’Arquitectura i Disseny. En primer lloc l’arquitecte Enrique Sobejano va fer la presentació d’un projecte per a la Fundació Arvo Pärt situat a l’interior d’un bosc a Estònia. Tal com ens va explicar el seu creador el projecte suggereix un diàleg entre l’arquitectura, la música i el paisatge. Els alumnes van poder constatar com el procés de disseny estava íntimament lligat amb les creacions musicals i com aquesta aproximació havia aconseguit generar una proposta mística i intimista.

En segon lloc, l’arquitecta Carme Pinós va relatar la complexitat d’un projecte dilatat en el temps que comprenia la nova Escola Massana i la transformació urbana en el barri del Raval a Barcelona. En la presentació es va posar de manifest la cerca constant de l’arquitecta per aconseguir un projecte que conjugara la realitat dels turistes a Barcelona i el nou espai per als estudiants de l’escola.

En tercer lloc, l’arquitecte suís Jacques Herzog va basar la seua presentació en el projectes de la Tate Modern (Londres) i la seua posterior ampliació. Va explicar als assistents de forma molt didàctica com el projecte inicial de la Tate, la reconversió d’una central elèctrica en espai artístic, respon a una radical simplicitat. En el projecte d’ampliació de la Tate, l’arquitecte crea una addició a l’estructura existent reinterpretant la central construïda en rajola d’una nova manera radical. Revestida amb una gelosia perforada, aquesta singular façana permet filtrar la llum durant el dia i brillar en la nit, transformant un material sòlid i massiu en un vel que cobreix l’esquelet de formigó del nou edifici. Els alumnes van poder comprovar com introdueix la sostenibilitat del medi ambient en el centre del seu disseny.

Finalment, assenyalar que l’alumna de 2n d’Interiors, Pilar Cárceles ha sigut finalista en el concurs ‘Disño de Baño: El baño como punto de encuentro’ promoguda per la fira de Cevisama.

Scroll to Top